Plannen zijn er om gewijzigd te worden... - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Vincent Leeuwenburgh - WaarBenJij.nu Plannen zijn er om gewijzigd te worden... - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Vincent Leeuwenburgh - WaarBenJij.nu

Plannen zijn er om gewijzigd te worden...

Door: Vincent

Blijf op de hoogte en volg Vincent

29 Oktober 2006 | Thailand, Chiang Mai

Zo... eindelijk weer even tijd om te internetten.

Zit inmiddels in Chiang Mai en ben er al weer achter dat plannen maken weinig zin heeft want ze veranderen elke keer weer.

Heb trouwens ook al wat minder leuke dingen meegemaakt naast een hele hoop leuke natuurlijk...
Ben namelijk m'n fototoestel kwijt geraakt :(. Baalde hier best wel van, maar ja weinig aan te doen achteraf. Gelukkig zaten er niet super veel foto's op, maar van de eerste week kan ik dus niets laten zien. Verder kreeg ik ook een hele dikke voet, maar daar kom ik straks wel op terug. Ben waarschijnlijk ook een beetje allergies voor de Thaise muggen, want soms zwellen ze echt heel erg op (net als jou Marloes).

Ik geloof dat ik geeindigd was in Phitsanulok (ook wel Pilok genoemd) met m'n verhaal. Oh... eerst de trein er naar toe. De trein in de ochtend had ik dus op 5min gemist en de volgende ging pas 's middags en voor die was ik ruim op tijd, maar natuurlijk had die vertraging van 45min... :S. Op zich viel de derde klasse erg mee. Practisch vergelijkbaar met Nederland alleen is het wat warmer, maar als je rijd heb je een lekker windje. Er komen wel elke 5min mensen langs die je allerlei eten willen verkopen, maar omdat wij de enige blanken waren en de verkopers geen Engels spraken, negeerden ze mij voor de verandering. De reis duurde ongeveer 6 uur en onderweg merkte ik dat m'n voet behoorlijk zeer begon te doen. Ik wist al dat ik 1 van de eerste dagen in Bangkok gestoken was door iets, maar het bleef toen een klein bultje. In de trein echter begon het onwijs op te zwellen en deed lopen best veel pijn. In Pilok aangekomen al hinkend een hostel opgezocht en meteen besloten om niet naar Sukotai te gaan, omdat een dag lopen echt niet ging. Heb de dag erna een dokter opgezocht en hij kon redelijk Engels spreken. Heb antibiotica pillen gekregen waarvan ik er 5 op een dag in moet nemen.
Daarna naar het busstation gegaan en rechtstreeks naar Chiang Mai gereden. In de bus was ik weer de einige blanke, maar zat wel naast een Thais meisje die goed Engels kon.

In Chiang Mai had ik eigenlijk een soort van rustdag gepland ivm m'n voet, maar natuurlijk kwam er weer wat anders op mijn pad. Was het hostel nog niet uit om te gaan pinnen of een auto toeterde. Het was 1 van de werknemers van het hostel. Hij wilde me wel naar een pinautomaat brengen. Maar er zaten ook nog drie kiwi's (Nieuw Zeelanders/ Julia, Lisa en Nigel) in. Zij gingen bungiejumpen en vroegen of ik mee wilde. Was op zich wel gezellig en kon ik meteen foto's maken. Heb zelf niet gesprongen, want had nog steeds een opgezwollen voet. Naast de bungy zat een monkey farm en dat was erg grappig. Ze kunnen fietsen/ basketballen/ klimmen bomen in om kokosnoten te pakken.
Vervolgens de stad even ingegaan met Julia, want had een fototoestel nodig. Zag toevallig dezelfde als die ik verloren was en heb die ook gekocht. Vreemd genoeg was hij wel duurder dan in Nederland...
Heb 's avonds besloten om een rustdag minder te nemen en de dag erna met de kiwi's op trekking te gaan. Naast Chiang Mai is namelijk een heel groot natuurgebied waar je 1/2/3 daagse trekkings kan doen. Ik twijfelde wel om te gaan ivm m'n voet maar ging ervan uit dat het wel over zou gaan 's nachts. En aangezien het echt super gezellige mensen zijn wilde ik niet een dag later gaan en misschien in een saaie groep terecht komen.
Achteraf bleek het ook een hele goede keus, want heb zo veel lol gehad en had alleen de eerste dag nog last van mijn voet en daarna was de pijn en ook de zwelling weg.
Heb een paar tribal villages gezien en heb ook 1 nacht bij hun in het dorp geslapen. Waren alleen geen bedden, dus je slaapt op de grond. Gelukkig had ik genoeg bier gedronken bij het kampvuur, dus viel als een blok in slaap. De tweede nacht hebben we naast een waterval geslapen (in hutjes) en dat was echt geweldig. Naast het water met een kampvuur wat drinkspelletjes gedaan en dan moet je natuurlijk eindigen met (naakt-)zwemmen.
De laatste dag hebben we nog op een olifant gereden en een bambooraft gedaan.
Terug in Chiang Mai hebben we de tour afgesloten met een zelf gemaakte "bucket".... wat heb je nodig: 1 emmer, 2 flessen wodka, 2 flessen 7up, veel redbull, wat ijs en natuurlijk rietjes. Vervlogens start je een drinkspel, met als gevolg veel lol, geschreeuw en een hoop andere backpackers die je jaloers aankijken. Daarna met een paar Thaise mensen van het hostel de stad ingeweest en dan kom je er achter dat er veel meer dan 3 mensen in een tuk tuk passen ;)

Denk dat ik komende dagen een kookcursus van 1 dag ga doen, de langnekken ga bezoeken en daarna via Pai terug naar Sukotai, omdat ik nu wel een fototoestel heb en dan meteen Marleen kan opzoeken daar dan ook is.

Hier nog een een paar thaise oneliners die sommige van jullie vast herkennen:
- same same.... but different (als je vraagt wat het verschil is tussen iets, krijg je dit antwoord)
- taste like chicken (al het eten wat je niet kent, proeft als kip :S)
- oh my buddah!! (thaise versie van... oh my god)

En dan eindelijk de eerste foto's!!!!
http://www.mijnalbum.nl/Album=TKLKRKJC
Het is wel een selectie, want uploaden duurt enorm lang...

Ik houd jullie op de hoogte!!!
Groetjes Vin

  • 29 Oktober 2006 - 08:30

    Shemay:

    Hoi Vinnie,
    Goed om weer wat te horen. Je maakt wel wat mee zeg. Leuk hoor, geniet er maar van, maar let erg goed op jezelf hoor en op je spullen natuurlijk. Bevalt het eten een beetje of ben je de rijst al zat?
    Ben je Richard al weer uit het oog verloren of had hij andere plannen?
    Groetjes van ons allemaal.

  • 29 Oktober 2006 - 09:30

    Mirjam:

    He Vincent,

    Je lijkt verdomd veel op Thijs, die was ook al de eerste week zijn camera kwijt ;-) Ach gelukkig zijn daar de camera's stukken goedkoper dus dat scheelt weer. Hopelijk gaat het weer wat beter met je voet. De verhalen over de trekking klinken goed!! Veel plezier nog de komende maanden. Enne als je terug bent wil ik wel een thaise maaltijd voorgeschoteld krijgen :-)

    Groetjes, Mirjam

  • 29 Oktober 2006 - 10:23

    Anne:

    Hoi vinnie. Enig om te lezen wat je allemaal meemaakt, maar als oude dame zou ik nog de energie voor deze reis, noch voor de alcohol sessies hebben. Hou je voet en andere lichaamsdelen goed in de gaten voor wat betreft zwellingen. Ahum, wat zeg ik nou weer?? Nou ja je begrijpt wat ik bedoel!!! Genietse en kus van anne en coert.

  • 29 Oktober 2006 - 11:12

    Boukje:

    Hey vince,

    nou het blijven weer leuke verhalen. Waarom heb je niet gesprongen?????
    Doe voorzichtig aan en tot hoors.

    xxx

  • 29 Oktober 2006 - 15:45

    Lianne:

    Eehmmm die foto's komen wel erg bekend voor... volgens mij heb je precies dezelfde trip in Chiang Mai gemaakt als wij :-). Ik zie zelfs onze tuk-tuk driver (die vrolijke dikkige) op je foto's haha. Echt te grappig. De eerste nacht heb je ook precies in hetzelfde dorp + huis geslapen, herken t kindje en het huis. Welke trekking heb je gedaan? Van BMP Resident??

    Ga je morgen even gewoon mailen, maar dit moest ik natuurlijk gelijk even kwijt!

    xx


  • 29 Oktober 2006 - 20:04

    Durk:

    He Vinnie,

    Top allemaal man! Klinkt erg gezellig en ziet er goed uit op de foto's.

    Ik begrijp uit je verhaal dat voet inmiddels helemaal over is. En wat betreft die camera die nog duurder is dan in NL: alle begin is moeilijk, dus dat afdingen komt vanzelf :D Have fun!

    Groeten,
    Durk

  • 30 Oktober 2006 - 08:37

    Susanne:

    Vin, leuk om zo achter de computer met je mee te reizen. Klinkt allemaal heel gezellig, ontspannen en relaxed! Ga zo door en blijf ons op de hoogte houden zodat we mee kunnen blijven genieten van jouw avonturen.

    X

  • 30 Oktober 2006 - 08:48

    Marleen:

    Heey Vincent!! Ohhh.. wat herkenbaar allemaal! Bij mij was trekking "same same, but different" inderdaad ja.. haha We houden contact, ik mail je als ik meer weet ok! En ben benieuwd naar m'n cadeautje van Inge! whaaaa! ;-)
    Have fun nog! Groetjes Marleen

  • 30 Oktober 2006 - 08:50

    Marleen:

    PS> Melanie en ik hebben ook in BMP Resident geslapen! haha Maar trekking was wel vertrek vanuit daar, maar niet daar betaald!? Had jij ook NokNok en Suit als gidsen? Of Lianne? Moet niet gekker worden hoor.. haha
    Doedoegg!

  • 31 Oktober 2006 - 13:10

    Inge:

    Heey Vin!
    Je mocht nog niet verklappen dat marleen een cadeautje krijgt!!! Haha..
    Echt lachen dat jullie elkaar gaan opzoeken! En ik maar werken hier.. snik snik.. (en ondertussen jullie mailtjes lezen ;)
    Have fun nog! XX Ing

  • 01 November 2006 - 09:45

    Ria Van Dam:

    Hoi Vincent!!!!
    Ook Ria en family wilde je een hele fijne tijd toewensen in al die voor mij onbekende landen,Hans dus niet maar waar is die niet geweest.
    Er waait hier inmiddels een stevige noord westenwind dus tennis met o.a. je moeder gaat niet door dus tijd om je berichten te lezen,voet gelukkig weer over,als er toch eens geen antibiotica was!!!
    Vin ga je volgen nogmaals heel veel plezier!!!!!!!
    stormachtige groetjes Ria en Family.

  • 02 November 2006 - 12:39

    Candace:

    Hé Vin,
    Wat een leuke verhalen zijn het toch. Wel beter dat je voet over is. Zal wel knap lastig geweest zijn?! Laat je niet gek maken over die prijzen. Afdingen...je bent toch een Nederlander;)
    Kusjes,
    Candace

  • 04 November 2006 - 13:59

    Arjan:

    Hey Vin,

    Da's toch top: 's ochtends nie weten wat je 's middags gaat doen....zo maak je nog 'ns wat mee. Klinkt allemaal heel goed, die verhalen van je. Have Fun!

    Adios

  • 09 November 2006 - 09:52

    Frans:

    hallo "neef",
    Ik volg met heel veel plezier jouw reis verhaal;
    Brings back old memmories;
    Ik heb tot Shang Mai dezelfde reis semaakt: same same, but different.
    Een megebrachte wind chime doet de stille ochtend geluiden uit Shang Mai elke dag hier weerklinken-mooi souvenier!
    Ook geraft,bij een tribe geslapen in een koude hut op de grond,met een kookgat in de grond ondefinieerbaar&lekker gegeten.
    Raft naar Sang Rai en longtail door het papavergebied naar de Golden triangel-sup persnel en enerverend.
    Wat ik in Bangkok heb megemaakt vertel ik later nog wel eens ( als er niemand meeleest...)Nee hoor,mij te link-houdt het dan maar bij een gezwollen voet!
    Ik hoor wel weer van je.
    Groeten ook van LieMing !

  • 09 November 2006 - 10:02

    Frans 2e Reactie:

    Hé neef ,over afdingen gesproken:Ik had de prijs van mijn taxi vanaf de airport tot bijna de helft teruggebracht en werd na enig zoeken in de smog voor mijn hotel afgezet en toen de chauffeur om zijn geld vroeg GAF IK DE MAN PER ONGELUK HET VOLLE OORSPRONKELIJKE BEDRAG!!!!
    Zelden heb ik een man zo verbaast zien kijken....
    Het bleef in onze maatstaven nog altijd een koopje,troostte ik mij én ik had een mens héél blij gemaakt.

    Hoezo slimme Hollanders?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Vincent

Living in China and studying for a bachelor in Chinese language, besides teaching English in the weekend to make a living.

Actief sinds 30 Sept. 2006
Verslag gelezen: 175
Totaal aantal bezoekers 68465

Voorgaande reizen:

01 Januari 2012 - 19 Juni 2015

Studying Chinese in Chengdu

09 September 2011 - 31 December 2011

Cycling through the south west of China

01 Juni 2010 - 08 September 2011

Werken in China

25 September 2009 - 28 November 2009

China via de Trans Mongolie Express

18 Oktober 2006 - 30 Januari 2007

Zuid Oost Azie

Landen bezocht: