het einde is in zicht - Reisverslag uit Naypyidaw, Myanmar van Vincent Leeuwenburgh - WaarBenJij.nu het einde is in zicht - Reisverslag uit Naypyidaw, Myanmar van Vincent Leeuwenburgh - WaarBenJij.nu

het einde is in zicht

Door: Vincent

Blijf op de hoogte en volg Vincent

20 Januari 2007 | Myanmar, Naypyidaw

Hallo allemaal,

Ik heb ook Myanmar weer overleeft en vertrek morgen alweer terug naar Bangkok om vervolgens nog 1 weekje bij te komen op Kho Chang en daarna vlieg ik terug naar het koude Nederland.

Maar eerst nog even een update over Myanmmar.

Vanuit Yangoon hebben we eerst de Golden Rock bezocht in Kyaiktyo. Dit is een grote rots die helemaal goud (geverfd) is. Volgens de legende is deze rots hier geplaatst door Budha en iedereen in Myanmar word geacht om deze rots minimaal 1x in hun leven te bezoeken. Op deze touristische attractie na was er verder niets te beleven in dit dorp, dus zijn we de volgende dag snel verder gegaan naar Inle Lake.

Inle is een heel groot meer waar practisch alle mensen op het water wonen en waarvan het merendeel een visser is. Wij hadden voor een dag een bootje gehuurd en konden zo alles mooi bekijken. De dag erna hebben we een paar fietsen gehuurd en zijn we naar de hot springs gereden. Daar even gezwommen en vervolgens in de middag de bus gepakt naar Mandalay.

Toen de bus 's avonds eindelijk gearriveerd was, bleek dat op 1 of andere manier onze boeking niet goed gegaan was en er nu geen stoelen meer beschikbaar waren. Een klein bijkomend nadeel was dat we op moesten stappen in een heel klein dorp waar verder niets te beleven was en dit was ook nog eens de laatste bus van de dag. Na wat gekibbel heen en weer konden we gelukkig wel mee, maar moesten dan wel op kleine plastic stoeltjes in het gangpad zitten. Op zich niet zo erg, maar als de busreis 12 uur duurt is het toch iets minder fijn en slapen is al helemaal niet mogelijk. Maar de volgende ochtend waren we uiteindelijk wel in Mandalay aangekomen en hebben we snel een guesthouse opgezocht om toch nog een paar uur te kunnen slapen.

Mandalay is een erg grote stad waar redelijk wat te zien is en daarom hebben we ook hier weer een paar fietsen gehuurd om de stad te verkennen. Ook hebben we nog een taxi gehuurd voor een dag om enkele oude steden buiten Mandalay te bezoeken. We hebben hier weer een hoop temples gezien en ook een oude houten teak brug van 1,2 km lang. Dit zou de langste houten teak brug moeten zijn van de wereld.

Onze laatste stop in Myanmar was Bagan en dit is een stad waar super veel temples zijn. Nu zijn er (nog maar) 2247 temples en stupa's, maar voor de aardbeving in 1975 waren dit er meer dan 5000! Na deze aardbeving zijn er een aantal weer opgeknapt, maar het merendeel is nog in puin. Waar je ook kijkt overal zie je temples en stupa's wat garant staat voor vele mooie foto's.

Op dit moment ben ik weer terug in Yangoon om vervolgens morgen het vliegtuig te pakken naar Bangkok.

Ik denk dat dit mijn laatste berichtje zal zijn vanuit het Verre Oosten en hoop jullie snel allemaal weer te spreken en te zien!!!

Groetjes en tot snel,
Vincent

De foto's kun je hier bekijken:

• 20 Januari 2007 - 09:21

Sig:

Vin,

Ik wens je de laatste week nog ontzettend veel plezier en alvast een goede terugreis! Super dat je ons zo goed op de hoogte hebt weten te houden. Geniet er nog maar even van, want eenmaal terug zit je waarschijnlijk zo weer in het 'Hollandse' ritme van druk, druk, druk haha!

Liefs Sig

• 20 Januari 2007 - 12:20

Renée:

De tijd is wel echt voorbij gevlogen of niet. Ben je straks gewoon ineens weer in Nederland. Geniet van je laatste daagies daar en als je terugbent gaan we al snel carnaval vieren! Ook gezellig!

XX

• 20 Januari 2007 - 12:22

Renée:

Geweldige foto's ook weer. Dat zal een behoorlijke klus gaan worden om die uit te zoeken, te bestellen en in te plakker ;-)

• 21 Januari 2007 - 07:48

Shemay:

Hallo Vinnie,

Fijn dat je Myanmar ook weer goed doorgekomen bent. Heb wel vaak aan je moeten denken hoe het daar zou zijn zonder alle moderne technieken van de westerse wereld. Goede reis morgen naar Bangkok en geniet nog maar van je laatste weekje daar in de zon want hier is het weer bar en boos.

Tot gauw en liefs van ons allemaal.

• 21 Januari 2007 - 18:15

Vera:

Geniet nog even van je laatste weekje daar en dan een doede vlucht naar huis!
    Kus Vera

• 22 Januari 2007 - 07:58

Maddie:

Ha die Vincent,

Nog nooit gereageerd maar wel al je verhalen gelezen en foto's gezien echt super!Ik hoor graag als je weer terug bent alle andere verhalen met bijbehorende foto's.
    Hier alles ok heb inmiddels een huisje gevonden waar ik nu druk mee in de weer ben. Het lijkt als of mijn leven ook weer een beetje normale vormen gaat aannemen.
    Vincent geniet nog even van je laatste dagen daar en neem een beetje zon mee hier naar toe?
    Veel liefs en een knuffel Maddie

• 22 Januari 2007 - 12:35

Lianne:

Hey Vin,
    Geniet nog van je laatste weekje in de zon, maar dat zal wel goedkomen denk ik... Zie je snel weer in NL om alle verhalen live te horen! Kus

• 22 Januari 2007 - 13:21

Miranda:

Heb je verhalen voor een groot deel gevolgd, echt waar: het klinkt allemaal super, mega geweldig! Als ik het goed heb ben je met de carnaval weer terug. Lijkt me leuk je dan weer te zien. Veel plezier nog!
    Liefs, Miranda

• 22 Januari 2007 - 14:15

Chihko:

Ha die Vin
    Veel plezier nog die laatste week en een goede terug reis gewenst.
    Ik ga wel je verhalen missen hoor. groetjes

Chihko

• 23 Januari 2007 - 22:48

Durk:

He Vincent!

Klinkt te gek allemaal! Je hebt nu waarschijnlijk voor de komende 10 jaar wel genoeg tempels gezien :)

Ik hoef je niet te vertellen dat je nog even volop moet genieten denk ik, dus wens ik je nog een topweek en tot binnenkort...!

Groeten,
    Durk

• 25 Januari 2007 - 13:33

Marleen:

Wat een mooie foto's zeg!! Myanmar ook mooi in de pocket; wel een hoop gezien joh, super leuk!! Geniet lekker van je laatste relax-dagen op Kho Chang! Ik ben inmiddels in het oohhh zoo KOUDE Nederland, maar verheug je er maar vast op; iedereen weer zien is echt heeelemaal geweldig! Tot snel in de kroeg! X Marleen

• 25 Januari 2007 - 21:49

Nel Woudenberg:

Hoi Vincent.
    Was het de bedoeling dat je nu terug zou komen of is dit wat later dan bedoeld was? Nou jongen, geniet van die laatste week dan en tot later, wanneer jeje weer aan de regels moet houden. Dat zal wel weer even tegenvallen. Goede terugreis in ieder geval. Je moeder zal wel blij zijn dat je weer terug komt. Groetjes.

• 28 Januari 2007 - 15:19

Nancy:

Hoi Vin,

Het is inderdaad omgevlogen. Zie je snel weer en eem goede vlucht terug.

Groetjes Nancy