"knallend" uiteinde - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Vincent Leeuwenburgh - WaarBenJij.nu "knallend" uiteinde - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Vincent Leeuwenburgh - WaarBenJij.nu

"knallend" uiteinde

Door: Vincent

Blijf op de hoogte en volg Vincent

03 Januari 2007 | Thailand, Bangkok

Gelukkig nieuwjaar allemaal!!!

Even een snel berichtje, want misschien dat ik de komende drie weken niet kan internetten. Myanmar heeft namelijk een regering die de bevolking behoorlijk buitensluit van de rest van de wereld en hoogst waarschijnlijk is het dan ook niet mogelijk om je hotmail en yahoo accounts te openen (net zoals veel overige websites). Wees dus niet ongerust als je de komende drie weken niets hoort. Ik vlieg 23jan weer terug naar Bangkok, dus kan dan sowieso weer een update geven.

Mijn visa voor Myanmar heb ik trouwens te pakken en morgenochtend vertrekt mijn vliegtuig om 7.15 (dus vroeg op om in te checken...pfff). Het bemachtigen van mijn visa viel eigenlijk best mee, maar moest wel extra betalen aangezien de ambassade dicht was met oud en nieuw en daarna ook ivm een feestdag en moest dus een same day tarief betalen, maar kan nu in iedergeval wel op reis.

Nieuwjaar heb ik trouwens op Koh Chang gevierd en dat ligt 6 uur ten zuid oosten van Bangkok. Is een erg mooi eiland met 1 en al bergen en erg mooie stranden. Helaas niet zo mooi als de eilanden ten zuid westen, maar dit was een stuk dichterbij aangezien ik maar 3/4 dagen kon blijven en niet ook nog eens 2 dagen wilde heen en weer reizen. Ondanks de verwachte drukte hadden Adeline en ik geen guesthouse gereserveerd (ben nog steeds geen vooruit planner), maar uiteindelijk hadden we toch een leuk guesthouse gevonden met een Engelse eigenaar die erg relaxed was en waarmee we ook nieuwjaar gevierd hebben.
Nieuwjaar op het strand vieren is trouwens weer eens heel iets anders dan thuis in de kou en een nieuwjaarsduik is dan ook nog eens een stuk aangenamer!!!

Waarschijnlijk hebben jullie ook van de bomaanslagen in Bangkok gehoord. Met mij s alles goed (zoals je waarschijnlijk al wel begrepen hebt) en al met al viel het best mee. Er waren geloof ik 9 (kleine) bommen ontploft, maar op plaatsen zonder al te veel mensen. Op straat merk je enigzins wat veranderingen, maar alleen op Khao San Road (DE backpackers straat). Er mogen nu geen auto's, taxi's of tuk tuks meer in en de politie checkt alle locals met tassen die de straat inlopen (backpackers daarin tegen kunnen wel gewoon met rugzak en al heen en weer lopen).

Al met al geen redenen om je zorgen te maken en helemaal niet aangezien ik morgen al weer Bangkok verlaat per vliegtuig.

Groetjes Vincent

  • 03 Januari 2007 - 14:50

    Susanne:

    Hey Vin,

    Jij natuurlijk ook de allerbeste wensen voor 2007!!

    Veel plezier in Myanmar...

    X

  • 03 Januari 2007 - 15:28

    Marleen:

    Hee Vincent!

    Dit keer de goede naam idd ja.. ;-) Ik vlieg 23 januari 02:00 Bangkok-tijd naar NL, dus helaas: weekje strand gaat niet lukken. Echt te toevallig dat we weeeeer op dezelfde dag op Bangkok Airport zijn en elkaar blijven mislopen! haha Heel veel plezier in Myanmar> super dat je dat hebt kunnen regelen! Lijkt me nog meer boeiend dan Maleisie/Singapore! Tot in NL dan maar! Groetjes! Marleen

  • 03 Januari 2007 - 16:22

    Shemay:

    Hoi Vinnie,

    Natuurlijk de allerbeste wensen van ons allemaal voor het nieuwe jaar. Mooi dat je je visum hebt gekregen. Geniet van je laatste paar weken in Myanmar en we horen wel van je wanneer je precies terugvliegt naar dit koude kikkerlandje.

    Groetjes en XXX

  • 03 Januari 2007 - 20:12

    Renée:

    Ha die Vin,

    Jij ook nog het beste gewenst voor 2007! En heel veel plezier in Myanmar!

    xxx

  • 04 Januari 2007 - 08:38

    Miranda:

    Hee Vin! Jij ook een heel goed nieuwjaar! En volgens mij alweer tot heel snel?
    x Miran

  • 04 Januari 2007 - 21:44

    Sig:

    Happy newyear!!!

    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Vincent

Living in China and studying for a bachelor in Chinese language, besides teaching English in the weekend to make a living.

Actief sinds 30 Sept. 2006
Verslag gelezen: 176
Totaal aantal bezoekers 68493

Voorgaande reizen:

01 Januari 2012 - 19 Juni 2015

Studying Chinese in Chengdu

09 September 2011 - 31 December 2011

Cycling through the south west of China

01 Juni 2010 - 08 September 2011

Werken in China

25 September 2009 - 28 November 2009

China via de Trans Mongolie Express

18 Oktober 2006 - 30 Januari 2007

Zuid Oost Azie

Landen bezocht: